mandag 2. november 2009

Kjøkkengulv

Her kommer det noen bilder av før-etter kjøkkengulv. Den oppmerksomme kan så vidt skimte den turkise veggfargen. Mer kjøkkenbiler kommer senere, nå er det kaos der inne fordi jeg forsøker å finne plass til alt. Jeg er strålende fornøyd med gulvet, men det må støvsuges ofte!

Jeg synes det er kjempe vanskelig å innrede hjemmet vårt nå, slik at det skal kjennes hjemmekoselig. Den ene grunnen er naturlig nok at alt jeg hadde handlet inn fra loppis tidligere, var med tanke på vårt gamle hjem. Nå som vi har et nytt hjem, klarer jeg liksom ikke å få plassert ut noe synes jeg. Jeg ønsker å ha det hjemmekoselig, og det er det jeg jobber mot (det slår meg gang på gang hvilket I-landsproblem det er, og jeg kan faktisk kjenne en skyldfølelse i forhold til hvor godt vi har det). Jeg renser og renser i alle banankassene, noe får nok reise tilbake på loppis, mens annet får ligge til lagring. Akkurat nå kjenner jeg virkelig at tingene eier meg, og det er slett ingen god følelse. Usj, inn med litt feng shui, tenker jeg!
Så til de jeg kjenner der ute (dvs. mamma og min søster kan jeg tenke meg), jeg ønsker meg INGEN ting til jul, kun en god bok. (jo, forresten kjære søster, jeg ønsker meg også seneste nummeret av Lev Lantlig, ikke julenummeret som kommer nå, men det som fortsatt ligger ute...., forresten, julenummeret også...og hjemmelagde drops som du er så utrolig flink til å lage).

Jepp, nok om det. Jeg har gjordt noen flotte funn her på gården. De ligger til vask i badekaret for øyeblikket, om jeg får det rent dukker det opp i neste innlegg kan jeg tenke meg.







Som ny innbygger i kommunen jeg bor i nå (i Sverige), fikk vi diverse gavekort. Det ene var fra et plantesenter hvor jeg fikk 50% på mitt første kjøp. Derfor ble det handlet inn litt planter i dag.
Jeg fant også igjen et hyacint glass når jeg holdt på med oppryddingen min, så jeg passet på å kjøpe noen hyacint løk. Nå er glasset med løken plassert mørkt, slik at det skal kunne komme røtter. Den skal tas frem 2-3 uker før jul (eller når man vil at den skal blomstre). Synes det er veldig fint med disse glassene, for da blir hele den nedre delen fylt med lange, hvite røtter. Riktig dekorativt. Jeg skal prøve å lete opp flere slike glass på loppis.

Ha en riktig fin dag:)

p.s. mamma, jeg har ordne innstillingene slik at det skal gå ann å legge inn anonym kommentarer!

9 kommentarer:

  1. Beautiful color on the old floor! Couldn't understand the text, but your wonderful pictures speak plenty :) Got to go and see the whole blog, have a nice day too!

    SvarSlett
  2. Vi håller på med samma projekt du och jag..vi slipar många golv och de ska bli ljusgrå..så fint det blev, tack för din rara hälsning, kram

    SvarSlett
  3. Så flott kjøkkengulvet ble! Gleder meg til å se resten av kjøkkenet. Du får gi meg lista over bøker du ønsker deg til jul, skal snart starte med julegaver. I går avsluttet jeg oppussingen av gangen, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Hentet i dag fargeprøver til maling av trappa, det blir en hel lys gråfarge. Skal også male den gamle vedkassa i gangen med gråfargen. Moro med oppussing!
    Vi prates!

    SvarSlett
  4. Mamma, grå tror jeg blir kjempe bra i trappa, det hadde nok jeg valgt også. Men jeg tror ikke jeg hadde malt vedkassa, synes den er fin som den er (om jeg ikke husker helt feil)

    SvarSlett
  5. Så utrolig fint gulvet ditt ble... du bor jo virkleig i loppis verden nå...
    Den potten likte jeg.. så skjønn...

    ønsker deg en fin dag videre ..
    klem kerstin

    SvarSlett
  6. Åh, så glad jeg blir når det er nye innlegg fra deg :) Vet du, gulvfargen din ligner veldig på min! Jeg er også veldig fornøyd, men ja, man må støvsuge OFTE - daglig, egentlig (men gjør jeg det...).
    Skjønner følelsen med plassering av tingene i nytt hus, har hatt det akkurat slik selv da vi flyttet inn. Man må rett og slett bo seg inn, og finne ut etterhvert. Etter snart ett år (tenk det!) holder jeg fortsatt på å prøver - men det har mye å gjøre m at ikke alle rom er klare, så det blir en del midlertidige løsninger.
    Du kommer til å få det superfint!!!!
    Ps. Og det m i-landsproblemer: du har så rett...

    SvarSlett
  7. Hejhej!!
    Tusen tack för dina åsikter om vaccinet! Ja det är verkligen svårt att veta om man gör rätt hur man än gör. Men jag tror vi bestämt oss och sonen tillhör en riskgrupp och bör nog ta vaccinet. Men det känns inte roligt när det finns så mycket elände att läsa om vaccinet....
    Hoppas bara man väljer rätt...

    Oh vad fint golvet blev när ni målade det... Ursnyggt!!
    Älskar den lilla glasburken du planterat myrten i. Har många sådana. En del har jag kryddväxter i och en del värmeljus och så dricker vi te i några. Gästerna brukar fnissa lite och undra om de dricker te i ljuslyktorna... *fniss*
    Ha en toppendag!
    Kram Susanne

    SvarSlett
  8. Tack för din gulliga kommentar, om du vill beställa är det bara att maila mej på tantbla@telia.com och berätta vad du är intresserad av!
    Fint du visar av eran renovering!
    Kram Kathrine!

    SvarSlett
  9. Så fint gulvet ble, og fargen på kjøkkenet ser fint ut! Jeg driver å pusser opp gangen … igjen! Ny farge, for den hvite vi malte før vi flyttet inn er ikke hvit lengre. Listene jeg malte med oljemaling er blitt skikkelig gule, enda jeg alltid maler med Lady. Så nå blir det 80 blank vannbasert. Er jo bedre for miljøet, så holder meg til den. Veggene blir grå, litt mørke faktisk. Litt usikker på hvordan det blir med tanke på at gangen er smal og uten vinduer, men er jo bare å male på nytt dersom jeg angrer! Har pusset ned veggene, og skal sparkle i kveld. Julegaver ja … vi får se hva julenissen kommer med i år :) Ønsker meg egentlig ikke så mye selv, har jo egentlig alt jeg trenger!

    SvarSlett