onsdag 4. november 2009

Andejakt...

Som jeg fortalte i forrige innlegg, hadde jeg gjordt litt funn her på gården. Det er utrolig mange steder hvor man kan gå inn å lete her. Veldig mange bygninger og rom. Nå er det nok noen som har vært litt ivrige på å rydde her, men fortsatt ligger det en del "skrot" igjen. Funnene som jeg viser i dag, fant jeg i 2. etasje på verkstedet. 2 stykker gamle lokkeender fant jeg. Riktig fine! Den ene har fått plass på kommoden i stuen, og den andre står foreløpig og venter på en plass. Det andre jeg fant var denne fine, gamle bryggerikassen. Den var full av oljete maskindeler, så det ble ganske svart vann når jeg vasket den ren med zalo.
(litt dårlig bildekvalite, utrolig vanskelig lys i dag)

Neste innlegg kommer til å ha tema skole. Jeg tror aldri at dere kan gjette hva jeg skal vise:)


Bryggeriets egendom...


Ha en fortsatt fin dag:)

27 kommentarer:

  1. Rene skattekammeret.. så skjønne kasser..og endene da...kejmpemoro...

    Ønsker deg en fin november dag..
    klem Kerstin

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se skoletemaet ditt .-9

    Klem

    SvarSlett
  3. Så mysiga saker. Verkligen fina.:-) Kram

    SvarSlett
  4. så kule ender. Du veit, finner du ikke plass til den siste badeanden så kan den få søke asyl i Bergen her i badeannasverden. Her har vi masse vann, så her vil den nok føle seg hjemme ;) Ser så fin ut den kjøkkenfargen, venter spent på flere bilder!

    SvarSlett
  5. Vilka fynd du gör ...änderna så fina tillsammans med de gamla lådorna, är på bättringsväg men inte frisk ännu, ha en skön helg, klemmer VIOLA

    SvarSlett
  6. Otroligt fina saKER DU HITTAT,JAG ÖNSKAR DEJ OCKSÅ EN UNDERBAR HELG!
    Kram kathrine!

    SvarSlett
  7. Vilka fina saker! Och din header är fin på sidan!
    Tack för din hälsning hos mig!
    Ha en bra vecka!
    Kamomilla

    SvarSlett
  8. Oj så många fina saker du hittat! Gillar också gamla trälådor :O)
    kram Mia

    SvarSlett
  9. Hei du - den gamle bloggen din kjente jeg jo. Glad jeg fant denne! Ha en god fortsettelse på oppussing og oppakking!

    SvarSlett
  10. Har kommet hjem fra kveldsvakt, nå er det "bare" husmorjobb i tre uker framover...herlig. Ungene har vært syke en uke nå (svineinf?), så det hersker et salig rot her, man har nok m å være sykepleier, selskapsdame og fredsmegler...

    Gjett om jeg er nysgjerrig på hvilke tre navn det er... Det vil du vel ikke si... Jeg gjetter på de to jentene i Bråkmakergata og hun i Mellangår'n...er jeg på jordet..?

    En fin uke ønskes husmodern på andra siden gränsen :)

    SvarSlett
  11. Fine navn! To på K og en på enten L eller M... Her hos oss er det bare en av dem som har "Astrid-navn", og hun holder til i Norrgården... Den andre har et norskere navn, hm, vet ikke hva jeg tenkte på, jeg, som ikke valgte noe Lindgrensk...he, he.. Men en av mine første tanker etter å ha født jente nr 2 var at nå hadde jeg fått min egen Madicken og Lisabet... Så t.o.m. på fødestua tenkte jeg altså på Astrid! ;)

    SvarSlett
  12. Hej!

    Det var verkligen fina fynd du gjort, och på gården också det är ju perfekt:)

    Hoppas du har en riktigt mysig julmånad:)

    Kramar
    Karin

    SvarSlett
  13. Hei!
    Håper alt står bra til med deg og dine. Vil ønske dere en glad og trivelig jul :)

    SvarSlett
  14. Så trivelig å høre fra deg igjen!!! Lurte på hvor du var :) Skjønner deg så godt, kjenner ofte på den samme følelsen - men jeg tror ikke jeg klarer å la være å blogge. Man kan jo blogge om andre ting enn...ja, nettopp ting!
    Jeg er ofte mismodig med tanke på miljø og natur, for det er veldig mange som faktisk ikke bryr seg - det er skremmende. Og så det du skriver om konsekvensene det vil få om vi kjøper mindre... Vanskelig, men hensynet til planeten må gå først. Det hjelper liksom lite å ha en jobb om man ikke har en klode å bo på... Vi burde kunne finne en annen måte å organisere samfunnet på, det var jo ikke meningen fra begynnelsen av at vi skulle ha det slik som nå. Nei, jeg vet ikke, jeg er ingen ekspert på området. Jeg vet bare at vi må gjøre noe for å redde jorda, er redd det er for sent allerede. Eller: jeg tror jorda overlever, men artene som lever her nå vil bli borte, og så vil nok jordkloden reparere seg selv med tiden..?
    Det er iallfall viktig at vi som er opptatt av miljøet lever deretter og kanskje, kanskje kan påvirke andre med måten vi lever på...man kan håpe iallfall. Men det hjelper veldig lite hvis vi ikke får tredd noen lover ned over hodene våre. Politikerne er feige og tør ikke å ta upopulære avgjørelser. Folk flest lever ikke miljøvennlig før de må. Her i kommunen har vi fått plastretur, og det er veldig gledelig å se at det står plastsekker rundt omkring og venter på renovatørene :) Ja, dette ble et springende svar. Egentlig driver jeg og drømmer meg bort i ei engelsk hagebok og lengter etter våren :)

    SvarSlett
  15. Hei på deg :)
    Blir så glad når jeg hører fra deg! Vi tenker veldig likt om mange ting :)
    Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  16. Hei! Har vært innom deg noen ganger, men forstår du ikke er helt giret inn på blogging? Det skjer med alle - i alle fall meg. Håper du ikke har sluttet for det var så hyggelig hos deg. Ikke så mange gjenbruksblogger så jeg savner deg! Ha en riktig god søndag!

    SvarSlett
  17. Hei.
    Akkurat nå har jeg rett og slett slettet bloggen min... Deilig! Jeg har fortsatt hagebloggen min - vet ikke om du har vært inne på den? - men hus og interiør er det utrolig befriende å "være ferdig med"! Men blogging klarer jeg nok ikke å slutte med, syns det er veldig fint å få kontakt med "likesinnede" også (hadde jo aldri blitt "kjent med" deg, f.eks. uten bloggen!).
    Apropos det jeg lager og selger, så skjer det i den lokale antikk-butikken. Fikk solgt ei dør nå på nyåret (ca 1500,- til meg!), gjett om det er kjærkomne kroner for ei husmor med huslån :)
    Ønsker deg en fin uke! Får du gått noe på ski i Sverige? Her går skiløupa rett utenfor husveggen, men jeg har ikke hatt på skistøvlene engang...

    SvarSlett
  18. Hej! Tack för förfrågan angående mina smycken. Mitt förslag till dig skulle vara en fyrstav (kolla bild i högerspalt på bloggen). Det ryms fyra namn i ett hänge.
    Mvh. Sabina

    SvarSlett
  19. Hei!
    Håper alt står bra til hos dere. i dag har jeg vært ute på ski!!!! Kryss i taket! Og ikke ble jeg i dårlig humør, heller... Kanskje det er håp for en gammel dame også... Du burde ha bodd her hvor jeg bor, løypene går bare noen få metre fra husveggen! Trist at broderfolket har et slikt syn på skiløypene sine at de ikke liker at du går med pulk. Nå har vi vinterferie, det er godt :) Håper å høre fra deg igjen snart :)

    SvarSlett
  20. Bare innom som snarest for å ønske deg og dine en god påske :)

    SvarSlett
  21. Så fantastiskt vackra ting, du funnit och så när :-)
    Ha det så gott
    kramar Malin

    SvarSlett
  22. Ja, jeg svinser hit og dit i bloggverdenen, du vet aldri hvor du finner meg neste gang... ;) Har stadig intensjoner om å slutte, MEN! Og så er det noe med at jeg aldri blir fornøyd med bloggene jeg lager. Ja, ja, det er jo bare en lek!

    SvarSlett
  23. Tack för dina ord på min sida.
    Härligt att få höra att jag inte är den ende som kör som vi gör när det gäller barnens presenter.
    Ibland undrar man hur andra gör och då är det skönt att höra att man inte är tokig.
    Så du verkar också ha fullt upp med 4 barn och unga dessutom.
    Jag fick för 8 månader sedan mitt fjärde barn, fullt rulle här hela tiden. Men härligt.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvarSlett
  24. Hei!
    Savner nye innlegg på bloggen din... Håper du får lyst til å gjøre innlegg igjen! Det må ikke være interiør, vet du :)
    Fant ei side på nettet som passer for oss. Har ikke studert den så nøye enda, men fant en artikkel om en undersøkelse som ble gjort for å finne ut hvem som velger å være hjemme med barna. :D Les her http://www.hjemmemamma.com/2010/06/16/derfor-velger-vi-bort-barnehage/
    God helg og trevlig midtsommar tilönskas! Bo i Sverige under midtsommerfeiring, du er heldig! I dag kommer endelig han som skal planere tomta vår!!!!! ÅH, JEG LENGTER ETTER Å LAGE MIN EGEN HAGE!!!!
    Klem

    SvarSlett
  25. Åh så fin låda, vill ha!
    Kram malin

    SvarSlett
  26. Alt vel? Jeg har investert i nye ski, støvler og staver......

    SvarSlett
  27. Hei.
    Vet ikke om du er innom her noen gang, men gjør et forsøk. Savner å ha kontakt med deg! Koselig om du kunne sende en mail til meg på tigern5(att)bluezone(punktum)no

    Klem fra Lena

    SvarSlett